fbpx

Табличне множення чи інші техніки?

Ох уже це табличне множення! Спробуй-но вивчи всю таблицю. Нелегко.

І тут на допомогу приходять різні техніки. Їх існує чимало: давньоруська система множення на пальцях, китайсько-японська система обчислення за допомогою ліній та ін.

— Чому таким методам не навчають у школі? — дивуються батьки. — Це ж так цікаво та легко!

Поміркуймо, чи так це легко, як здається на перший погляд.
Візьмемо зовсім просту систему множення числа 9 на пальцях. Щоб отримати відповідь, треба покласти долоні на стіл, загнути палець, номер якого відповідає другому множнику, та вирахувати кількість пальців ліворуч і праворуч. Це й буде відповіддю. Ще важливо пам’ятати, що пальці зліва позначають десятки, а праворуч — одиниці.

табличне множення

Увімкніть секундомір і помножте будь-яку цифру на 9 за описаним прикладом. Скільки часу пішло? Так, близько 6 секунд. І це ми просто повторили дії.

Простий метод множення на пальцях здавна використовували купці. Вони легко множили на пальцях однозначні числа від 6 до 9.
Наприклад, помножимо 7 на 8. Треба загнути 2 і 3 пальці. Потім додамо кількість загнутих пальців (2+3=5) і перемножимо кількість загнутих пальців зліва та незагнутих справа (2*3=6). Так і отримуємо результат 56, відповідно до числа десятків і одиниць. На такі розрахунки можна витратити більше 6 секунд.

табличне множення

Скільки часу вам знадобиться, щоб сказати відповідь на приклад, якщо будете просто використовувати знання таблиці множення? Максимум 1-2 секунди.
Здавалося б, різниця невелика — 4 секунди. Але коли прикладів багато, секунди перетворюються на хвилини. І сильно гальмують розв’язання прикладів.

Японська система з лініями допомагає розв’язати приклади на множення з великими числами

На нашу думку, табличне множення набагато швидше й простіше робиться по пам’яті.
Тому найкращий спосіб — вивчити таблицю множення, довести її до автоматизму. Тоді школяреві не доведеться витрачати час на згадування, а відповідь буде приходити практично одразу.

А ось вчать таблицю також по-різному. Можна зубрити, як робить більшість школярів. Це важко та нудно. А можна вивчити цікаво: за допомогою ігор і пісень, про які розповімо іншим разом.

Форма відправлена успішно